Stephanie-Christine Eger

stephanie-eger

Stephanie is opgegroeid in Zeist en daarna in Amsterdam gaan studeren (politicologie en rechten). Sindsdien is zij nog steeds woonachtig in de hoofdstad en in haar dagelijkse leven juridisch adviseur binnen de overheidssector. In 2012 is Stephanie lid geworden van D66 en heeft in dat jaar ook de Amsterdamse kennisgroep Mensenrechten en Veiligheid opgericht. In dat kader heeft zij meegewerkt aan het Amsterdamse verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2014. Daarnaast heeft zij met de kennisgroep verschillende evenementen en workshops georganiseerd op het gebied van mensenrechten en adviezen aan de gemeenteraadsfractie uitgebracht. December 2016 heeft zij deze functie neergelegd. Sinds 2014 is zij ook buitengewoon bestuurscommissielid in het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West.

In 2016 is Stephanie secretaris geworden van Digitaal66. De interesse voor de thema-afdeling is ontstaan na samenwerking in het kader van het privacy-symposium dat in juni 2016 is gehouden. Haar interesse gaat uit naar de combinatie van ICT en recht en dan voornamelijk de mensenrechten. Bestaat privacy over 100 jaar nog wel? Hoe kunnen we technologie inzetten om onze democratie en rechtsstaat te versterken? Daarnaast wil zij graag actief op de hoogte blijven van innovaties die hier in Nederland worden gedaan en die beter onder het voetlicht van de partij brengen.

Stephanie is als secretaris aanspreekpunt voor organisatorische zaken, en daarnaast voor de specifieke werkgroepen digitale burgerrechten en innovatie.