Hugo van Haastert

Algemeen bestuurslid

hugo-van-haastertHugo van Haastert is sinds 2016 algemeen bestuurslid van de thema afdeling Digitaal 66. In zijn dagelijks leven werkt Hugo bij het Ministerie van Financien als senior adviseur van de Chief Information Officer van het kerndepartement.

Hugo is lid van D66 sinds 2003, na de opkomst en het absurde avontuur van de LPF. Hij werd actief bij de JD en kwam in 2005 in het landelijk bestuur van de JD als politiek secretaris. Daar stelde hij het amendement op dat er voor zorgde dat D66 voor afbouw van de hypotheekrenteaftrek is. Na afronding van zijn studie Politicologie is Hugo gaan werken bij de overheid op het snijvlak van beleid, uitvoering en ICT en technologie. Bij de RDW werkte hij aan big data en zelfrijdende auto’s. Bij Financien houdt hij zich bezig met open data, big data, fintech en andere technologie trends.

Binnen de thema afdeling is Hugo verantwoordelijk voor de portefeuille politiek. Hij is naast algemeen bestuurslid tevens vice-voorzitter.