zaterdag 30 januari 2021

Idee inbrengen bij de Thema-afdeling Digitaal 66

Wanneer je een idee hebt en graag wil dat daar vanuit de thema-afdeling iets mee gedaan wordt, stuur dan een e-mail naar bestuur@d66digitaal.nl. In de e-mail geef je in ieder geval antwoord op de volgende vragen:

1. Wat is de aanleiding voor dit voorstel? Denk aan actuele ontwikkelingen, een persoonlijke behoefte, politieke relevantie, etc.
  2. Wat is het beoogde eindresultaat? Denk aan een evenement, publicatie, motie, ledenbinding, gedachtevorming, kennisdeling, webinar, borrel, etc.
  3. Wat is je mijlpalenplanning? Benoem de tussenproducten die nodig zijn om tot het eindresultaat te komen en welke momenten op de politieke agenda van belang zijn.
  4. Welke ondersteuning is nodig vanuit Digitaal66? Denk aan financiën, contact met LaBu of gewoon handjes.

Vervolgens kijken wij of en hoe we daarin kunnen voorzien. We houden daarbij natuurlijk rekening met de beschikbare tijd en middelen die wij vanuit het bestuur hebben, maar ook met wat er vastgelegd is in het jaarplan en de koers van de partij.

Dat koppelen we terug en als we samen besluiten dat er tot actie overgegaan wordt gaan we één iemand aanwijzen die de kar mag trekken. Dat kan degene zijn die het voorstel gestuurd heeft, maar dat kan ook iemand anders zijn. Dat besluiten we in overleg.

Voor alle duidelijkheid, een voorstel kan heel eenvoudig zijn en niet iedere vraag heeft een uitgebreid antwoord nodig.

Als je bijvoorbeeld een online hoorcollege wil geven over wat blockchain voor het sociaal liberalisme kan betekenen is het eindresultaat duidelijk, kunnen de benodigde middelen zeer beperkt zijn, is er maar één mijlpaal en is de aanleiding dat je dit persoonlijk interessant vindt en dat graag met andere geïnteresserden deelt.

Via deze weg kunnen wij hopelijk het potentieel van onze thema-afdeling nog beter tot zijn recht laten komen.

Hopelijk spreken we je snel!