maandag 26 maart 2018

Terugkoppeling AAV 26 februari

Op maandag 26 februari vond de eerste AAV van 2018 plaats. Via deze weg willen wij graag de belangrijkste ounten terugkoppelen.

Jaarverslag
Doel van het bestuur was om de leden bij de themagroep te betrekken, zo veel mogelijk zaken in de groep af te handelen in plaats van zelf als denktank namens de partij te handelen.

• Het project Digitale BurgerrechtenAgenda is opgestart. De aanwezigen hebben behoefte aan het bekijken van de voortgang van de andere werkgroepen.
  • De Informatiebrokerfunctie is een losse functie. Er zijn opmerkingen over het functioneren hiervan. Dit moet verbeterd worden
  • Nieuwsbrief, communicatie. Er mag meer content op de website: verslagen, inhoud …

Het bestuur is blij met de opbouwende kritiek van de aanwezigen en zal hier mee aan de slag gaan! Benieuwd naar het volledige Jaarverslag? Deze kun je hier teruglezen.

Digitale Burgerrechtenagenda
De verschillende werkgroepen hebben gesproken over de voortgang van hun groep. De voortgang is ook onderling vergeleken. Er was aandacht voor de overlap tussen de groepen.

Jaarplan
In het kader van het plan doet het bestuur een oproep om onderwerpen voor het Europese verkiezingsprogramma. Eer is een werkgroep over het verkiezingsprogramma, Digitaal Europa. Het bestuur moet daar contact mee leggen.

Voorstel vanuit de vergadering voor een ‘backlog’, een lijst van onderwerpen, die nog opgepakt moeten worden, zodra er ruimte is.

Activiteiten: het bestuur wil een excursie organiseren en daar kunnen we jouw hulp bij gebruiken! Heb je een leuk idee voor een activiteit? Mail deze dan naar info@d66digitaal.nl en we nemen contact met je op!

Het hele Jaarplan kun je hier terugvinden.

Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten
Voor de AAV waren we op neergestreken op het kantoor van de Jonge Democraten, die actief campagne voerde tegen de WIV. Lysanne, persvoorlichter JD, lichtte de argumenten toe waarom mensen volgens de JD tegen de WIV moesten stemmen: afspraken in het regeerakkoord, die de WIV staan niet in de wet. Daarom moet de wet afgewezen worden. De JD voert daarom campagne om tegen de WIV te stemmen en krijgt veel reacties van steun van partijleden.

Argument over als de wet gewijzigd wordt, dan is er bij de evaluatie een nieuwe kamermeerderheid.

Rondvraag
Binnen D66 wordt een nieuwe Techvisie opgesteld. Digitaal66 wil samen met de leden de kans krijgen om invloed uit te oefenen op de 2.0 versie, die opgesteld zal worden.

Bij de vraag over de Techvisie: deze is niet heilig volgens Digitaal66. Maar omdat het partijbeleid is, moet je wel argumenten hebben om ervan af te wijken.