maandag 2 oktober 2017

Verslag AAV 13 september

Tijdens de AAV op 13 september heeft de thema-afdeling het nieuwe bestuur aangesteld. Stephanie-Christine Eger is Voorzitter geworden, Malu Pasman Secretaris en Arnoud van der Pol is verkozen als Algemeen Bestuurslid. Stas Verberkt is bedankt voor zijn inzet bij de oprichting van de themagroep en het vervolg daarvan en ook bestuurslid Hugo van Haastert hebben we feestelijk uitgezwaaid.

Het tweede onderdeel van de vergadering was het plan om ons de komende jaren te concentreren op het onderwerp digitale burgerrechten. De keuze van het onderwerp is door Kees Verhoeven positief ontvangen. Dit onderwerp gaan we uitdiepen om tot aanbevelingen te komen en mogelijk voor te leggen aan het congres in moties. Het onderwerp wordt gesplitst ineen tiental thema’s. Ieder thema krijgt een researchgroep, die dit gaat oppakken.  Er was een korte sessie waarin iedereen een thema kon noemen, dat onder het label Digitale Burgerrechten valt.

De thema’s worden verder uitgewerkt. Belangstellenden voor het behandelen van dit onderwerp kunnen zich melden via info@d66digitaal.nl .