maandag 31 oktober 2016

(Il)legaal downloaden? JD-avond op 9 november

De JD organiseert 9 november een avond in Rotterdam over (il)legaal downloaden. Ze komen om 19.30 uur bijeen in Dudok, Meent 88 te Rotterdam.

Van de JD Rotterdam website:

Iedereen heef het wel eens gedaan: films, games of muziek gedownload zonder ervoor te betalen. Maar hoe zit het nou eigenlijk met die regels over intellectueel eigendom? Worden die wel gehandhaafd? En hoe gaan andere landen hiermee om? De basis van het huidige auteurrsrecht is gelegd in de 19e eeuw, maar moet dat systeem in het digitale tijdperk niet drastisch worden herzien?

Kom 9 november meepraten over dit soort vragen. De activiteit staat geheel in het teken van auteursrecht in de digitale omgeving. Onze afdelingsvoorzitter Kevin Brongers, afgestudeerd op het onderwerp digitaal auteursrecht, zal de avond beleiden. Ook zal de werkgroep digitaal haar resolutie presenteren en kunnen we meedenken over verbeteringen.

Leden en niet-leden zijn welkom. Inloop is vanaf 19.30 uur. Om 20.00 uur zullen we beginnen. Na afloop (22.00 uur) borrelen we na bij de Irish pub.