maandag 22 februari 2016

Bijdragen aan de Digitale Samenleving? Word bestuurslid van Digitaal 66!

Lijkt het je leuk om een bijdrage te leveren aan de snelst groeiende thema-afdeling van D66? Het bestuur van thema-afdeling Digitaal 66 is per 1 april 2016 op zoek naar drie algemene bestuursleden.

Digitaal 66 is met ruim 240 leden, goede relaties met de portefeuillehouders digitaal onder onze politieke vertegenwoordigers, en een grote groep actieve bijdragers dè thema-afdeling voor digitale zaken. Kandidaten kunnen zich verkiesbaar stellen bij het bestuur middels bestuur@d66digitaal.nl en zullen op een nog uit te roepen algemene vergadering verkiesbaar zijn.

De volgende portefeuilles zijn beschikbaar:

• Algemeen Bestuurslid Communicatie
  • Algemeen Bestuurslid Organisatie
  • Algemeen Bestuurslid Politiek

Voor kandidaten zijn we opzoek naar mensen met het volgende profiel:

• affiniteit met de digitale samenleving
  • teamspeler
  • initiatiefrijk
  • doorzettingsvermogen
  • resultaatgericht
  • minstens een half jaar lid van D66

Alle bestuurstermijnen zijn drie jaar, met mogelijkheid tot één herverkiezing.
Wil je meer informatie of een keer kennis maken? Zoek contact met bestuur@d66digitaal.nl!

Digitaal 66 kent momenteel een vier-kopig bestuur, bestaande uit een voorzitter, een secretaris, een bestuurslid activiteiten, en een bestuurslid politiek. De eerste termijn van het algemeen bestuurslid activiteiten en algemeen bestuurslid politiek lopen komende maand af. Het algemeen bestuurslid activiteiten is herverkiesbaar voor een tweede termijn.

Algemeen Bestuurslid Communicatie

Als bestuurslid communicatie coordineer je de verscheidene kanalen richting de leden van de afdeling en de partij. Je bent daarbij de spil in het interne netwerk van Digitaal 66. Hiervoor zoek je samenwerking met de leden van de afdeling en andere partijorganen die zich met communicatie bezig houden.

Algemeen Bestuurslid Organisatie

Het algemeen bestuurslid organisatie is verantwoordelijk voor het opzetten en onderhouden voor de inhoudelijke werkgroepen van de afdeling. Als bestuurslid organisatie motiveer en faciliteer je onze vrijwilligers, zodat we inhoudelijke kennis en kunde naar onze politici en programmaschrijvers kunnen ontsluiten. Hierbij help je leden actief te worden voor de afdeling.

Algemeen Bestuurslid Politiek

Als bestuurslid politiek ben je verantwoordelijk voor het inhoudelijke programma van de afdeling en de continuiteit daarvan. Je draagt zorg voor langetermijnsprojecten zoals de visie op de digitale samenleving en de koppeling met standpunten die de afdeling inneemt en adviezen die zij uitbrengt. Je bent politiek betrokken bij de digitale agenda, zodat je kan inspelen als er digitale punten op de politieke agenda komen.